Resultaat om van te dromen
Bedding Slaapcomfort is al meer dan dertig jaar een bekende naam in het Gelderse Ede. Om ook naamsbekendheid buiten de gemeentelijke grenzen te bereiken, schakelde slaapspecialist Sjoerd van ’t Oever ons in.
Bedding Slaapcomfort is al meer dan dertig jaar een bekende naam in het Gelderse Ede. Om ook naamsbekendheid buiten de gemeentelijke grenzen te bereiken, schakelde slaapspecialist Sjoerd van ’t Oever ons in.
Om Sjoerd en zijn bedrijf goed te leren kennen, bekeken wij zijn site tot in detail. Daarna gingen we met hem in gesprek. Hieruit bleek dat hij graag bekender wilde worden in de regio, met name online.
Zijn lokale vindbaarheid was laag. Hij was alleen in Ede te vinden op zijn bedrijfsnaam. Dat moest echt veel beter als hij regionaal bekender wilde worden.
Daaruit volgde een plan met de focus op:
Wij hielpen Sjoerd met een betere vindbaarheid in de directe regio. Van ‘standplaats’ Ede tot aan omringende dorpen, zoals Wageningen en Veenendaal: Bedding moet een begrip worden in de omgeving. Daarin slaagden we.
Na een kleine twee jaar veranderden we daarom onze doelstellingen. We richtten ons op landelijke vindbaarheid van merken en producten. Daarnaast startten we met een kennisplatform op de site van Bedding Slaapcomfort.
Waarom we van lokale vindbaarheid overstapten op landelijke vindbaarheid? Het lokale zoekverkeer was ‘op’, er waren op dat vlak geen kansen meer.
Waar we wel kansen zagen, was in het vergroten van organische bezoekers vanuit Google. Dat deden we door ons te richten op landelijke zoekwoorden. Een ‘nadeel’: de concurrentie was hoger (maar wij houden wel van een uitdaging).
We zagen vanaf de start van het traject een stabiele groei in bezoekers en interactie met bezoekers. Van e-mails tot aanvragen.
Doordat er steeds meer bezoekers op www.bedding.nl komen, kunnen we ook diverse acties testen. Zoals de slaapwijzer en sinds kort de showroom-planner.
Gratis slaapadvies
Door de website in te richten op advies en een laagdrempelige actie voor de bezoeker – gratis slaapadvies van een expert – heeft Sjoerd maandelijks tientallen aanvragen. Sjoerd geeft bij elke aanvraag vrijblijvend advies.
Zo lukt het hem om bij ongeveer 50% van de aanvragen mensen alsnog naar de showroom te krijgen en hen te adviseren bij een nieuwe aankoop.
“Ik nam Bedding vier jaar geleden over”, vertelt Sjoerd in een telefonisch interview. “Er was wel een website, maar daar was door de vorige eigenaar nooit wat aan gedaan. Dat vond ik zonde, het is je digitale visitekaartje.”
In gesprek
“Ik had direct een klik met Jeroen en Jan. Zij vertaalden mijn wensen goed, dat gaf vertrouwen. Ze maakten visueel waar aan gewerkt moest worden.”
Een nadeel: Sjoerd had een ander budget in gedachten. “Ik wist niet hoeveel werk erbij kwam kijken om online gevonden te worden – en blijven. Dat maakt het spannend om te investeren: je hebt geen succesgarantie.”
Online groei
In de eerste twee jaar is Bedding online flink gegroeid. “Ik zag al vrij snel verschil en het fijne daarvan was dat alles meetbaar is. Hoeveel bezoekers de contactpagina bezoeken, waar ze afhaken. Er rijden zelfs mensen vanuit de andere kant van Nederland, omdat de blogs autoriteit uitstralen.”
“Webvriend heeft mijn verwachtingen overtroffen.”