Het integreren van data biedt een aantal voordelen:
Altijd actuele (klant)data beschikbaar
Door gegevensintegratie verhoog je de waarde van data en kun je volledig vertrouwen op de beschikbare informatie die je verzamelt. Denk aan persoons- en contactgegevens van klanten, leveranciers en partners. Schone data stelt je ook in staat om bij te sturen: je hebt inzicht in wat er gebeurt en waarom.
Minder foutmarges in (klant)data
Schone en actuele (klant)data is niet alleen belangrijk voor intern gebruik, maar ook extern. Zo kun je jouw klanten gericht(er) bedienen, en laat je geen kansen liggen. Minder foutmarges zorgen voor betere marketingresultaten: je kunt je volledig focussen op klanten die actief zijn.
Betere interne en externe communicatie
Nog een voordeel van data-integratie is het verbeteren van je dienstverlening, zowel intern als extern. Door data te integreren is alle relevante informatie over klanten, leveranciers en partners op een centrale plek bereikbaar. Verschillende afdelingen kunnen putten uit eenduidige data.
Hierdoor creëer je meer overzicht, waar je zowel intern als extern baat bij hebt. Als voorbeeld: zo kun je jouw klanten op een juiste manier aanspreken – niets is zo onprofessioneel als een verkeerde aanhef.