Voordat we voor je aan de slag gaan om je vindbaarheid te verbeteren, willen we samen de doelstellingen doornemen. Als ondernemer heb je altijd de meeste kennis van je product of dienst, want het is jouw bedrijf. Jij weet als geen ander wat de belangrijkste producten zijn in je assortiment en dat helpt ons bij het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek.
Je ontvangt van ons een invulformulier waarin we vragen over je bedrijf stellen. Daarna nemen we samen de antwoorden door. Tijdens dit gesprek brengen we in kaart wat de belangrijkste steekwoorden zijn voor het aanbod van jouw bedrijf.
Bij een kansen-analyse gaan we vervolgens kijken of de betreffende steekwoorden, ook de zoekwoorden zijn waar je klanten naar “Googelen”. Oftewel: gebruiken je potentiële klanten ook deze termen? Misschien is de term die jij gebruikt té technisch en gebruikt je doelgroep iets heel anders. Ook kijken we naar synoniemen van de termen die je met ons hebt gedeeld.
Nu we in kaart hebben gebracht wat de belangrijkste zoekwoorden voor jouw bedrijf zijn, bekijken we de haalbaarheid van deze woorden in Google (en andere zoekmachines).