Skischoenopmaat.nl was een los label van de winkel Van den Berg Sport in Driebergen. Aan het concept was aandacht besteed: er was een logo, een website en er was bekendheid via RTL Snow Magazine. Vooral de bekendheid via TV zorgde voor redelijk wat aanloop in de winkel. Al een paar jaar groeide dat aantal.
Maar er knaagde toch iets bij Gert en Marita. Ze hadden het gevoel dat er nog wel meer uit te halen viel, en dat ze kansen lieten liggen. Zo kwamen we met hen in gesprek. En wat bleek? Het gevoel klopte.
Relevante onderwerpen
Uit ons onderzoek bleek dat er online veel vraag was, maar dat die vraag niet goed werd beantwoord. De partijen die vindbaar waren op relevante onderwerpen, hadden websites die onder de maat waren in combinatie met een vaag aanbod. Dat kon veel beter.
Gert kan potentiële klanten helpen. Hij is gepassioneerd skiër, voormalig skileraar en gediplomeerd sportpodoloog. Je kunt dus wel stellen dat hij verstand heeft van skischoenen. Toch bleef de expertise van Gert onderbelicht. Dat moest veranderen: de website moest beter vindbaar worden in zoekmachines, zoals Google.
(Tekst gaat verder onder de foto)