Levert jouw huidige website niets op? Tijd om daar verandering in te brengen! Maar een nieuwe website laten maken, daar komt nogal wat bij kijken. Een goede voorbereiding is het halve werk. Cliché, maar waar. We delen 5 punten met je die snel worden vergeten.

📌 Het juiste doel bepalen

Een website is geen doel op zich. Het is een middel om jouw doel te bereiken. Wat wil je behalen met jouw bedrijf? Waar streef je naar? Dat vertalen we in een website die voor jou werkt. Die de juiste doelgroep jouw website laat vinden. Wie wil je aanspreken? Wat wil je dat een bezoeker doet op jouw website? Wat verwachten zij zelf? Dat zijn belangrijke vragen om jezelf te stellen.

Laat je ons jouw website bouwen? We werken volgens een bepaalde methode. Natuurlijk gaan we eerst aan de slag met een strategie. Samen bepalen we de juiste koers. Laat zelf ook eens jouw gedachten gaan over het doel van jouw website. Dat bepaalt de technische functies die we inbouwen, hoe we het design vormgeven en welke content we gaan schrijven. Wel zo prettig, als dit vanaf het begin duidelijk is.

📌 Prioriteiten stellen

Heb je al een website? Grote kans dat je bepaalde functionaliteiten of content wil behouden. Dat kan! Wel slim om daar alvast een keuze in te maken. Wat heeft prioriteit en wat niet? Daar houden we rekening mee. Zo komen we niet voor verrassingen te staan. Tijdens het project drastische wijzigingen doorvoeren is niet handig. Wat aan de voorkant een eenvoudig element lijkt, kan aan de achterkant moeilijk aanpasbaar zijn.

Misschien wil je ook nieuwe functionaliteiten. Denk aan een slim offerteformulier, die je alle informatie geeft om een offerte te maken. Een uitgebreide configurator, waarbij een klant een product of dienst zelf samen stelt. Of een boekingsmodule, om eenvoudig afspraken in te plannen. We kunnen dit koppelen met je eigen software, denk aan Outlook. Dat maakt jouw interne processen zo efficiënt mogelijk!

📌 Content laten schrijven

Techniek legt de basis, content maakt het af. Eenheid in tekst en beeld is belangrijk. Laat content niet versloffen, maar denk er goed over na. Je kunt natuurlijk stockfoto’s gebruiken. Die missen wel een essentieel onderdeel. Jouw bedrijf. Dat is waar klanten benieuwd naar zijn. We raden aan om professioneel beeldmateriaal te laten schieten. Dat levert beelden op met de juiste uitstraling.

Een tekst schrijven: dat kan iedereen. Toch? Google denkt daar anders over. Jouw website vindbaar én leesbaar maken, dat doe je niet even snel. Het kost tijd, expertise en strategisch inzicht. Geef het gerust uit handen. In deze blog gaan we dieper in op de voordelen van website teksten laten schrijven.

Laat je ons jouw teksten schrijven? Dan duiken we graag in jouw bedrijf. We verdiepen ons in jouw merk, markt en mensen. Dat combineren we met een grondig zoekwoordonderzoek. Waar zoekt jouw doelgroep naar? Zo komen we tot een tekst die aanspreekt, vindbaar is en converteert.

Wil je je huidige content overnemen? Dat kan! Neem het wel goed onder de loep. Durf te snijden in content. Liever kwaliteit, dan kwantiteit.

Eenheid in tekst en beeld is belangrijk

📌 Posities in Google behouden

Een website live zetten, is geen kwestie van een klik op de knop. Google houdt namelijk niet van veranderingen. Daarom is een goede SEO-migratie belangrijk bij livegang. We zorgen eerst voor een nulmeting, waarbij we de huidige posities in Google meten. Zijn er URL’s veranderd ten opzichte van de oude website? Dan maken we altijd redirects aan. Daardoor komt een bezoeker niet op een 404-pagina uit, maar wordt hij doorverwezen naar een andere pagina. We checken ook de sitemap, daarin staan alle pagina’s die Google mag beoordelen. Niet relevante pagina’s halen we daaruit.

Bij livegang hoort ook het inrichten van Google Analytics, Google Search Console en Google Mijn Bedrijf. Daarmee kunnen we jouw doelen meten én sporen we snel foutmeldingen op. Zijn er afwijkingen in de posities zichtbaar na livegang? Dan zijn we er snel bij.

📌 Een website onderhouden en optimaliseren

Een website is nooit af. Jouw bedrijf groeit en jouw website groeit mee. Wij zorgen het liefst voor een snelle livegang, met de meest belangrijke pagina’s en functies. Daarna gaan we periodiek voor je aan de slag. We analyseren data, verbeteren de gebruikerservaring en schrijven content bij. Altijd met jouw doel voor ogen.

Heb je zelf iets wat je graag wilt delen? Een wijziging in de openingstijden, het toevoegen van een nieuw project of aanpassen van het logo. Ook daar hoef je niet over na te denken! Natuurlijk zorgen we ook dat je zelf je weg kunt vinden in de website. We gebruiken WordPress, een relatief eenvoudig te gebruiken systeem.

Ook technisch onderhoud speelt mee. Wat doe je als jouw website platligt? Als je bezoekers of data verliest? Het is altijd handig om een technische partij achter je te hebben staan.

Krijg je zweethanden als je ziet wat er moet gebeuren, voordat jouw nieuwe website live staat? We denken graag met je mee. Neem contact met ons op, als je benieuwd bent wat we voor je kunnen betekenen.