De teksten op je website zijn een belangrijk onderdeel in het werven van klanten. Wil je website teksten laten schrijven door professionele tekstschrijvers of schrijf je zelf de content? In dit artikel vind je drie redenen om het schrijven van teksten voor je website uit te besteden.

Teksten laten schrijven voor je website heeft (minstens) 3 voordelen:

  1. Wervende webteksten zorgen voor een betere vindbaarheid in Google
  2. Overtuigende teksten op je website zorgen voor meer conversies
  3. Prikkelende websiteteksten zorgen voor een klik met je doelgroep

1. Verbeter je vindbaarheid in Google

Overtuigende websiteteksten zorgen er niet alleen voor dat je lezer geboeid blijft, maar ook voor een betere vindbaarheid in zoekmachines, zoals Google. Wil je bovenaan in Google komen, dan heb je een strategie, expertise en tijd nodig. Hier komt zoekmachine-optimalisatie (SEO) bij kijken.

SEO zet je in om meer bezoekers via zoekmachines naar je site te trekken. Een tekst schrijven voor je website behelst meer dan het typen van een ‘leuk’ verhaal. Vroeger kon je nog wegkomen met wat trefwoorden in je tekst en wat linkjes onderaan je website, maar tegenwoordig lijkt het schrijven van converterende teksten meer op wetenschap.

Het schrijven van converterende teksten is net wetenschap!

Wetenschap? Dat zit zo: Google kijkt naar meer dan tweehonderd unieke factoren om jouw website te ranken. Niet alleen tekst, maar ook de structuur, de code, het gedrag van je bezoekers, de links naar je website en nog veel meer onderdelen worden meegewogen in de beoordeling van jouw website. Teksten voor website laten schrijven is alleen al slim als je gevonden wil worden in Google.

(Tekst gaat verder onder de afbeelding)

website teksten laten schrijven

Website teksten laten schrijven door professionele tekstschrijvers biedt voordelen

2. Meer conversies met wervende teksten

Wanneer professionele tekstschrijvers teksten schrijven voor je website zorgen ze ervoor dat de lezer in actie komt. De teksten op jouw website moeten een lezer niet alleen aanspreken (lees: boeien), maar ook laten handelen. In marketingtermen: converteren.

Conversie-optimalisatie zet je in om je website effectiever te maken. Door hier beter op in te haken wordt je website sneller, gebruiksvriendelijker én leer je je bezoekers beter kennen. Deze combinatie van factoren zorgt voor een optimale gebruikerservaring. Dit leidt weer tot meer conversies.

3. Connectie met je doelgroep

Niets is zo belangrijk als een connectie met je doelgroep. Jouw website is de schakel tussen jou en je (potentiële) klanten. Dat betekent dat je website relevant moet zijn voor bezoekers. Dat doe je door meerwaarde te bieden.

Meerwaarde bieden doe je door een solide basis op te bouwen. Je moet onderzoek doen naar je doelgroep om te weten wat hen boeit. Hierdoor kun je jouw boodschap aan laten sluiten bij jouw ideale klant. Dat doe je niet op onderbuikgevoel, maar op basis van data.

De data op je website is een belangrijk aanknopingspunt om je lezer beter te begrijpen.

Analyse en rapportage geven je inzicht in je websitebezoekers. De data op je website is een belangrijk aanknopingspunt om je site te optimaliseren én laat zien wat jouw doelgroep interessant vindt. Waar is jouw bezoeker naar op zoek? Hier liggen kansen!

Website teksten schrijven of uitbesteden?

Een tekst voor je website schrijven doe je niet met twee vingers in je neus. Het kost tijd, expertise en er is een strategie voor nodig. Je moet onderzoek doen als je (meer) bezoekers naar je site wil trekken, websitebezoekers komen niet aanwaaien. Het schrijven van converterende teksten is net wetenschap!

Wil je teksten laten schrijven voor je website en ben je benieuwd naar het tarief? Of wil je meer weten over de mogelijkheden van online marketing? Laten we eens koffiedrinken om te bespreken hoe we met ijzersterke content jouw doelen kunnen behalen.