‘We hebben veel positieve reactie gehad!’
Van een verouderde website en een vaag verhaal naar een actuele website met een supersterke belofte. Zo zorgt Hermac voor een goed gevoel bij potentiële klanten.
Mike Niekerk is sinds 2023 eigenaar van Hermac in Scherpenzeel. Hij heeft het bedrijf overgenomen van Alexander den Hartog, die het bedrijf is gestart en opbouwde. Hermac is niet afhankelijk van online zichtbaarheid of vindbaarheid. Ze krijgen vrijwel alle klanten via-via binnen. De website is wel een belangrijk punt in het salesproces, potentiële klanten kijken vaak even of de website ‘goed aanvoelt’ om te bepalen of ze met Hermac willen werken.
Door een interne overname werd het wel tijd de website aan te pakken. Mike, de nieuwe eigenaar, merkte dat het verhaal op de website niet meer paste bij Hermac anno 2024. De pakketten die op de website stonden werden niet meer gebruikt. Ook was het verhaal te vaag. Geen fijne plek om potentiële klanten naar te verwijzen. Zeker als je weet dat ongeveer 75% van de B2B klantreis zich online afspeelt zonder tussenkomst van een verkoper, voordat een prospect contact opneemt.
‘Ik ben er echt blij mee. Ik heb veel positieve reacties gehad op de website! De klantverhalen had ik zelf nooit bedacht, maar die vormen echt sterk bewijs van onze belofte. Echt top!’
– Mike Niekerk, eigenaar Hermac
We starten altijd met een inventarisatie. Daaruit bleek dat Mike al best wat ideeën had. Samen zijn we tot een goed verhaal gekomen dat aansluit bij Hermac anno nu. We kwamen ook tot de conclusie dat we met klantverhalen moesten gaan werken om de nieuwe belofte te onderbouwen. Ook werkten we een heldere belofte en oplossingen uit die potentiële klanten begrijpen.
Samen met een maatwerk ontwerp en uitstekende fotografie kwam het plaatje tot stand. De website is compleet maatwerk en sluit aan bij alle wensen van Hermac. De website is nu een waardevolle stap in het salesproces van Hermac!
De belofte van Hermac is nu kraakhelder. ‘Jouw partner voor IT-beheer en beveiliging’ is de kapstok waaraan de rest van de website hangt.
Tijdens de inventarisatie kwamen we tot het plan om met klantverhalen te werken. En met succes, het vormt uitstekend bewijs van de belofte die Hermac doet aan lokale klanten.
Het dienstenaanbod ging op de schop. Nu is superduidelijk wat Hermac haar klanten te bieden heeft
90 dagen na livegang deden we deze meting. De nieuwe website presteert 30% beter. Mensen blijven langer hangen, klikken vaker op knoppen en nemen ook vaker contact op.