Na livegang zijn we gestart met online marketing. Het doel? Als klant moet je zo snel mogelijk de juiste kleurcode autolak kunnen vinden. Hier is de webshop volledig op ingericht. De kleurcodes zijn niet alleen op de website, maar ook via Google goed vindbaar per automerk (SEO).
Om Autolakopmaat.nl in de kijker te spelen, hebben wij naast SEO ook Google Ads (SEA) toegepast. Tot slot zijn er ook instructievideo’s en flyers gemaakt om de klant te adviseren over het juiste gebruik van de lakstift of spuitbus. Het idee van Bart heeft op deze manier vleugels gekregen. Zo verliep dat proces:
2018
In dit jaar zetten we duizenden pagina’s in één keer live. Deze landingspagina’s optimaliseerden we. Daarnaast startten we met adverteren voor direct verkeer.
2019
De bezoekersaantallen bleven stijgen. We optimaliseerden de webshop, zodat de bestelroute zo eenvoudig mogelijk werd. Bovendien startten we met het verzamelen van reviews.
2020
In dit jaar maakten we een nieuw design voor de productpagina’s. Dat deden we op basis van schermopnames en data uit de website-statistieken. Daarnaast focusten we meer op ‘uitleg’: we voegden handleidingen en video’s toe. Ook focusten we op een zo laag mogelijke CPA (Cost Per Acquisition).
2021
In al die jaren werken we nog steeds aan de vindbaarheid. Ook exporteerden we de webshop naar Duitsland, waar de markt wel vijf keer zo groot is als in Nederland. We startten ook met Amazon in Duitsland, omdat 60% van de consumenten hun zoektocht op Amazon start.