Je staat op het punt om een nieuwe website te laten maken bij het internetbureau van jouw keuze. Een mooie stap!

Deze website moet onderdeel gaan worden van jouw bedrijf. Dus bij het ontwikkelen hiervan wordt er ook altijd een beroep gedaan op jouw tijd en input. Welke input is er vrijwel altijd nodig? Je leest het hieronder.

Wat is je doel?

Een website als een visitekaartje. Zodra een internetbureau dat tegen je zegt, en jij wilt juist geld verdienen met je site, maak dan dat je wegkomt. Je website moet een verlengstuk worden van je bedrijf. Een investering die zichzelf terug gaat verdienen. Denk er dus goed over na hoe jij geld wilt verdienen met deze website.

Moet het je aanbod verduidelijken? Moet je naamsbekendheid vergroot worden? Wil je betrouwbaarder of professioneler overkomen? Of moet het vooral meer verkoop genereren?

Denk er ook over na wat je wilt dat jouw potentiële klanten doen bij het bezoeken van de site. Moeten ze je massaal gaan bellen of mailen? Moeten ze een offerte aanvragen? Moeten ze direct kunnen kopen? Moeten ze in contact komen met een bepaald persoon of een vestiging? Met juiste teksten, beelden en buttons kun je bezoekers heel gericht sturen richting het doel dat jij voor ogen hebt.

Wie zijn jouw klanten?

Onderzoek naar je doelgroep kan een project op zich zijn, maar vaak weet je wel wie jouw klanten zijn. Probeer deze eens te verdelen in twee categorieen:

  1. Klanten die je wilt aantrekken
  2. Klanten die je wilt afweren

Het is belangrijk om helder te krijgen wie jouw ideale klant is, want daar moet de focus op liggen binnen jouw nieuwe website.

Beschik je over goed beeldmateriaal?

Mensen zijn visueel ingesteld. Als jij op je website beelden gebruikt die onscherp zijn, verouderd zijn of niet relevant, dan kost je dat geld.

Je product of dienst professioneel in beeld brengen is enorm belangrijk. Hierop wordt je beoordeeld. Als jouw aanbod er goed uitziet en het de doelgroep aanspreekt, is de prijs of levertijd minder relevant.

Investeer dus in een fotograaf die dit goed neerzet, en wees niet terughoudend in het regelmatig updaten van je beelden.

Woorden die spreken en werken

Regelmatig horen wij: “Oh.. de teksten. Ja die leveren we zelf wel aan.” of: “Ja.. ik laat mijn dochter wel wat schrijven.” Maar goede teksten zijn essentieel voor het creëren van goede verkoop.

Teksten moeten aanspreken, prikkelen, informeren, verkopen en enthousiasmeren. En of dat niet genoeg is, moet het ook nog de juiste termen bevatten, zodat Google deze teksten op waarde schat en je beter vindbaar wordt. Kortom, niet iets wat je op je vrije dag even in elkaar draait. Wij raden onze klanten altijd aan om dit door een professionele tekstschrijver te laten doen.

Een leerzaam proces

Of je je website nu door ons laat ontwikkelen of niet. Wij wensen je heel veel plezier toe tijdens het ontwikkelproces. Want het geeft je zoveel nieuwe inzichten!

Oh, en mocht je nog geen partij hebben gevonden voor je nieuwe website. Bel of mail ons gerust voor een kennismakingsgesprek. Wie weet kunnen wij jou verder helpen.