Laat jij kansen liggen voor online succes?

Er is vaak meer uit je online activiteiten te halen, dan je in eerste instantie zult denken. In gesprekken met onze klanten komen we er dan ook regelmatig achter dat veel kansen blijven liggen. Het internet is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Waarom zou je op dit gebied je kansen dan niet benutten?

Wij zijn er van overtuigd dat elke ondernemer meer uit zijn website en social media kan halen en we vertellen je graag waarom.

Het koopproces van de klant verandert

Wat weinig ondernemers beseffen, is dat het koopproces van de klant in de loop der jaren drastisch is veranderd. Potentiele klanten raadplegen jouw persoonlijke expertise niet meer als eerste, 90% raadpleegt eerst Google. Veel van de overwegingen en keuzes die in het (online) koopproces worden gemaakt, gebeuren zonder dat je daar als ondernemer zelf aan te pas bent gekomen.

Kortom, de eerste kennismaking  gebeurd vaak op het internet.

Hoe zorg je er dan voor dat je ook op internet op het netvlies van jouw potentiële klant terecht komt? Precies! Door te investeren in online (website of webshop). Hoe werkt dat dan?

“90% van je klanten raadpleegt eerst Google
als zij tegen een vraag of probleem aanlopen.”- Jan Thomassen

Waar men vroeger eerst naar de winkel ging om informatie in te winnen bij de verkoper of buitendienstmedewerker, gebeurt dat nu allemaal op internet. Als je daar dus niet goed vindbaar bent, dan sta je al 1-0 achter. Je vergroot jouw kansen op (online) succes door goed vindbaar te zijn op het juiste moment voor de juiste persoon.

Hoe werkt online vindbaar?

Je kunt je investering in online activiteiten vergelijken met het aannemen van een verkoper of buitendienstmedewerker, maar dan op het internet. Als je het goed doet, dan zal een website of online advertentiecampagne, klanten naar jouw website en dus naar jouw bedrijf trekken. Het enige wat je moet weten is hoe en waarin je moet investeren.

Een website die zijn doel bereikt

Focus aanbrengen
Allereerst is het belangrijk om focus aan te brengen binnen je bedrijf. Wat wil ik als bedrijf en voor wie wil ik dat? Op welke zoekwoorden wil ik gevonden worden en waarom? Wat willen mijn klanten precies van mij weten en wat wil ik hen vertellen? En is dat relevant genoeg?

Doelgroep in beeld brengen
Daarna is het belangrijk om een goed beeld te schetsen van je doelgroep. Wat voor mensen zijn het en waar zijn zij online te vinden? Als je weet wat je aan wie wilt vertellen en waarom je dat wil vertellen, dan ben je al goed op weg.

Relevante boodschap vertellen
Vertaal het bovenstaande naar een relevante boodschap voor je beoogde doelgroep en plaats deze in online advertenties, social media en op je website. De kans dat je nieuwe klanten online aanspreekt is nu vele malen groter. De kans dat er nieuwe klanten uit voortkomen ook!

Webvriend helpt je op weg

Wil je gaan investeren in online? Alleen weet je nog niet precies hoe? Wij gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden met je te bespreken. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt en dat laten we je graag zien. Bel ons gerust voor een afspraak, we komen graag bij je op de koffie.

Bekijk ook onze andere blogs

header kansen voor online
mobiel vriendelijk blogheader